Kurz: Rozvoj značky
Garant / vyučující: doc. Ing. Robert Zich, Ph.D., Ing. Jana Andrýsková
Cíl kurzu:
Naučit účastníky kurzu pracovat s rozvojem značky jako se součástí podnikatelských aktivit. Naučit účastníky principy rozvoje značky a naučit je využívat propojení rámce rozvoje značky s rozvojem podnikatelského modelu. Naučit účastníky používat praktický rámec rozvoje značky založený na znalosti principů značky, principů výzkumu trhu pro potřebu rozvoje značky a propojení tvorby hodnoty s rozvojem podnikání a budováním značky.
Zakončení: Mikrocertifikát
Časový rozsah: 104 hodin
Forma výuky: Blended learning
Hodnocení:
Zpracování dílčích úkolů, zpracování a obhajoba projektu, kde účastní prezentuje zvládnutí odpovídajících dovedností a získané znalosti.
Požadované vstupní znalosti účastníků: základní přehled podnikatelského prostředí
Podmínky přijetí do kurzu: e-přihláška
VÝSTUPY Z UČENÍ
Znalosti:
Absolvent umí definovat klíčové pojmy související s rozvojem značky jako je identity, osobnost, positioning, tonalita, prvky a výkon značky.
Absolvent umí vysvětlit propojení přístupů rozvoje značky a podnikatelského modelu.
Absolvent umí vymezit oblasti potřebné pro rozvoj značky a definuje přístupy k analýze značky z pohledu rozvoje podniku.
Dovednosti:
Absolvent je schopen uplatnit teoretické znalosti ve vymezení problému, který rozvoj značky řeší.
Absolvent je schopen navrhnout a realizovat přístup k výzkumu a analýze pro rozvoj značky.
Absolvent je schopen pracovat s jednotlivými pojmy z oblasti rozvoje značky
Kompetence:
Absolvent je schopen řešit komplexní projekt rozvoje značky pro potřebu konkrétního business modelu.
Absolvent je schopen výstupy projektu jasně prezentovat a umí vytvořit rámec plánu rozvoje značky a východiska pro plán implementace.
Absolvent umí implementovat požadavky na výkonost značky v rozvoji značky podporující růst podniku.
Průběh výuky
Výuka probíhá jako přímá, nepřímá, samostudium a práce na praktických úkolech a ve formě konzultací. Absolventi kurzu mají znalost komplexního pohledu na rozvoj značky a schopnost uplatnit jej pro hodnocení značky a vymezení jejího možného rozvoje. Absolventi chápou význam značky pro rozvoj podnikatelského modelu a umí využít výzkumně analytický přístup rozvoji značky. Absolventi umí definovat rámec rozvoje značky.
OBSAH KURZU
1) Značka a základní myšlenka rozvoje značky
2) Přístup BEA1 a výzkumně analytický přístup k rozvoji značky
3) Motivy rozvoje značky a význam značky z pohledu podnikatelského modelu
4) Tři aspekty úspěšného podnikání a úspěšné značky
5) Hodnotová nabídka a unikátní hodnotová nabídka pro vymezení příslibu značky
6) Hodnocení struktury trhu z pohledu značky a positioning značky
7) Identita a osobnost značky
8) Tonalita a prvky značky
9) Výkon značky založený na povědomí, rozeznávání, vyvolání, asociacích a vnímání značky
10) Rámec rozvoje značky
LITERATURA
KAPFERER, J. N. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity). 5th ed. Kogan Page, 2012. 512 p. ISBN 0749465158.
KELLER, K. L. a V. SWAMINATHAN Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Global Edition. 5th ed. PEARSON Education Limited, 2019, 624 p. ISBN 1292314966.
Kurz je realizován v rámci projektu:
Transformace formy a obsahu vzdělávání na Vysokém učení technickém v Brně, NPO_VUT_MSMT-16609/2022.