Kurz: Marketingový výzkum pro rozvoj podnikatelského modelu a řízení zákaznické zkušenosti
Garant / vyučující: Ing. David Havíř
Cíl kurzu: Cílem kurzu je seznámit zájemce s kvantitativními a kvalitativními výzkumnými metodami využívanými v marketingovém výzkumu a naučit je jich prakticky využívat v rámci marketingového řízení při rozvoji podnikatelského modelu a řízení zákaznické zkušenosti. Kurz je zaměřen pro začátečníky. Cílem je rovněž u zájemců podpořit kritické i tvořivé myšlení, analytické a plánovací schopnosti.
Zakončení: Osvědčení o absolvování
Časový rozsah: 26 hodin
Forma výuky: Distanční a on-line využití nástrojů blended learning
Hodnocení: Obhajoba praktického zpracování výzkumu, úspěšné zvládnutí kurzu je podmíněno získáním alespoň 50 ze 100 bodů
Požadované vstupní znalosti účastníků: není specifikováno
Podmínky přijetí do kurzu: e-přihláška
VÝSTUPY Z UČENÍ
Znalosti: Studenti získají znalosti využívaných výzkumných postupů v rámci marketingového řízení při rozvoji podnikatelského modelu a řízení zákaznické zkušenosti. Studenti dále získají znalosti týkající výhod a nevýhod jednotlivých výzkumných metod, budou seznámeni se základní strukturou výzkumného plánu a celkově budou schopni vnímat význam výzkumu v kontextu rozvoje podnikatelského modelu, vývoje produktu a řízení zákaznické zkušenosti.
Dovednosti: Studenti budou schopni identifikovat rizika, generovat výzkumné otázky a volit vhodné výzkumné metody. Dále budou schopni sestavit výzkumný plán a na základě něho výzkum realizovat. Budou schopni analyzovat získaná data, kriticky zhodnotit zjištění, interpretovat je a formulovat doporučení. Finálně pak budou schopni sestavit výzkumný report pro cílovou skupinu produktového managementu.
Obecné způsobilosti: Kurz podporuje kritické, a tvořivé myšlení, schopnosti plánování, identifikace rizik a strukturovanou komunikaci, dále podporuje datově orientovaný přístup k řešení problémů.
Průběh výuky
Výuka probíhá jako přímá, nepřímá, samostudium a práce na praktických úkolech a ve formě konzultací. Studenti by po absolvování předmětu měli být schopni zvládnout sestavit plán výzkumu, připravit a provést výzkum, včetně jeho vyhodnocení a vyvození závěrů v kontextu rozvoje podnikání.
OBSAH KURZU
- Role produktového manažera a výzkumníka, produktový vývoj na základě poznatků z trhu
- Rozvoj podnikatelského modelu na základě marketingového výzkumu, výzkum v řízení zákaznické a uživatelské zkušenosti (CX, UX)
- Identifikace potřeb výzkumu pro účely podnikatelského modelu a zákaznické zkušenosti
- Tvorba výzkumného plánu pro účely rozvoje podnikatelského modelu a návrhu zákaznické zkušenosti
- Výzkumné metody (kvalitativní, kvantitativní) pro účely rozvoje podnikatelského modelu a návrhu zákaznické zkušenosti, jejich výhody a nevýhody
- Přístupy ke sběru dat
- Analýza dat a interpretace
- Formulace doporučení a tvorba výzkumného reportu
LITERATURA
FORET, M. a D. MELAS (2020). Marketingový výzkum. Praha, Grada.
KOZEL, R. (2013). Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada.
HENDL, J. (2016). Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. Portál.
HENDL, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Portál.
DISMAN, M. (2005). Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum.
MAURYA, A. (2022). Running Lean. O'Reilly Media, Inc.
PENNINGTON, A. (2016). The Customer Experience Book. Pearson.
https://moodle.vut.cz/course/view.php?id=1000183
Kurz je realizován v rámci projektu:
Transformace formy a obsahu vzdělávání na Vysokém učení technickém v Brně, NPO_VUT_MSMT-16609/2022.