Euroweek 2022 - Francie LILLE
Vypracujte akademický článek v mezinárodním týmu a přijeďte nám ho odprezentovat do Francie. Tohle je velmi zjednodušený koncept projektu Euroweek pořádané organizací PrimeNetworking, do kterého se studenti bakalářských i magisterských programů přihlásili již v prosinci 2021 a na kterém reprezentovali Fakultu podnikatelskou ve Francouzském Lille v dubnu 2022.
Projekt zaměřující se na networking studentů, rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností, na získání zkušenosti s prací v týmu, se konal již po 27., tentokrát ve Francii.
Celkem se soutěže účastnilo 15 univerzit z Evropy a Ameriky, dohromady 84 studentů, a kolem 65 prezenčně. Každý z 14 týmů se skládal ze 6 studentů z 3 náhodně vybraných zemí. Studenti v průběhu ledna až dubna realizovali výzkum, psali akademický článek, navrhovali plakát a připravovali se na prezentaci svého projektu na téma Design & Corporate Social Responsibility před odbornou porotou.
V rámci samotné soutěže se hodnotili 3 kategorie: nejlepší poster a pitch, nejlepší akademický článek a nejlepší prezentace akademického článku. Cenu za nejlepší plakát a pitch si vysloužil tým Ondřeje Šestáka a Martina Očka s projektem Handbook: Case studies, Tips, and Best Practices in Implementing CSR. Na druhém místě v kategorii nejlepší akademický článek se umístil tým Poliny Khalturiny a Kateřiny Prosecké s názvem Sustainable Digital Production in Terms of Lean Management. Dále naši fakultu reprezentovali Kristýna Oškerová a Albert Šumovský s projektem Design thinking in Startup Innovation.
„Posnídat croissant a rovnou do práce, to byl, alespoň pro mě, motiv letošního Euroweeku. Zkoordinovat tým, nacvičit bodylanguage, upravit prezentaci a uhasit požár ve formě zapomenutého termínu odevzdání. Účast na Euroweek byla skvělá zkušenost pro natrénování manažerských schopností v mezinárodním prostředí, kde se zážitky vyvažují zlatem. Kdybych si to mohl zopakovat, neváhám a jdu do toho!“ popisuje své pocity z Euroweeku Albert.
Za zmínku také stojí projekt SCoSoRE, jež se obdobně zabývá tématem Corporate Social Responsibility (CSR). SCoSoRe se zaměřuje na způsob, jak může být Strategické CSR implementováno do výuky na vysokých školách. Výstupy studentů účastnících se Euroweeku z partnerských univerzit, mezi které FP patří, jsou následně využívány i v tomto projektu.