Business Point 2025
Začátek roku 2025 se na Fakultě podnikatelské opět nesl v duchu soutěže Business Point, která nabízí jedinečnou příležitost pro studenty středních škol představit své dovednosti, kreativitu a schopnost pracovat pod časovým tlakem.
Soutěžní téma 1. kola z marketingovo-manažerské sekce bylo zaměřeno na „Marketingové aktivity související s prodejem oblečení v ČR“. Soutěžící měli provést průzkum trhu s oblečením v České republice, přičemž cílem bylo analyzovat oblíbenost značek, cenovou hladinu, nákupní kanály a rozhodovací proces zákazníků. Oblečení se tak stalo společným jmenovatelem pro všechny zúčastněné, a to díky našemu partnerovi pro letošní rok, kterým byla společnosti Horsefeathers, česká značka zaměřující se na výrobu a prodej oblečení a doplňků pro aktivní životní styl, zejména v oblasti snowboardingu a streetwearu.
Těší nás velký zájem o tuto soutěž ze strany škol a převážně studentů, vzhledem k tomu, že do prvního kola se přihlásilo velké množství týmů z různých částí naší republiky. Z tohoto počtu bylo vybráno 10 nejlepších, kteří byli pozváni do finálového kola, které se uskutečnilo na naší fakultě ve dnech 24. – 25. ledna 2025.

Studenti v týmech měli během několika hodin vytvořit návrhy k zadání: „Analýza a strategie pro český brand Horsefeathers“. Zadání jsme lehce ztížili nemožností využívat po celou dobu různé online nástroje, nicméně studenti měli možnost se obrátit na zástupce společnosti s doplňujícími dotazy, které jim během dne osobně zodpověděl. Jsme rádi, že i přes tuto malou a možná v dnešní době i nelehkou výzvu, si studenti poradili s vypracováním projektu velmi dobře a předvedli také skvělé výkony v průběhu sobotních prezentací, jejichž součástí byly i názorné ukázky výrobků. Nejen k tomuto, ale k celkovému průběhu, se vyjádřil také Tomáš Koudela, který v uvedené společnosti působí jako Head of Marketing:
„Jako partnerská firma jsme byli nadšeni přístupem a energií, s jakou soutěžící přistoupili k řešení zadání. Nebáli se klást správné otázky, efektivně propojovali získané informace a jejich prezentace byly nejen dobře strukturované, ale v mnoha případech i velmi kreativní. Tato spolupráce nám poskytla cenný vhled do myšlení mladé generace středoškoláků. Bylo inspirativní sledovat, jak se dokážou analyticky zamýšlet nad tématem a hledat inovativní řešení. Zároveň jsme získali zajímavé podněty k našim produktovým kategoriím i firemní komunikaci. Fakultu podnikatelskou VUT vnímáme jako skvělého partnera a těšíme se na další společné projekty.“
Odborná komise složená z pedagogů a studentů Fakulty podnikatelské, specialisty z praxe a zástupce společnosti Horsefeathers nakonec vyhodnotila nejlepší týmy a výsledné pořadí na prvních třech místech bylo následující:
- místo: Keplerovy hvězdy (Gymnázium Jana Keplera, Praha)
- místo: Aristokrati (Střední odborná škola s střední odborné učiliště, Kuřim)
- místo: Gambleři (Gymnázium Mikuláše Koperníka, Bílovec)
Gratulujeme nejen vítězům, ale všem zúčastněným týmům, které do soutěže přinesly kreativní nápady. Těší nás, že zájem o soutěž stále roste i přesto, že způsob závěrečného zpracování se pořád drží tradičního přístupu, který vychází z velké části hlavně z brainstormingu.
Již nyní se těšíme na další ročník!
Organizační tým soutěže
Foto: Petr Zábojník